Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Visible
Pavelková, Martina ; Kunze, Jan (oponent) ; Klodová, Lenka (vedoucí práce)
Pohyblivá instalace Visible, seskládána z částí klasického malířského obrazu, tedy z dřevěných příček a malířského plátna, nese na svých stěnách 8 anonymních portrétů mrtvých dětí. Ty představují krutou a nepochopitelnou bolest, již je člověk schopen spáchat. Otáčivý objekt svým tvarem vychází z dětské hračky, z dětského kolotoče a svou symbolikou a konstrukčním řešením připomíná vojenský mobilní stan. Objekt kolotoče je definován přesným tvarem osmistěnu se stříškou, ale sám jakoby levitoval ve vzdušném prostoru, nedotýká se země a není svázán jasným vymezením svých hranic.
Kierkegaard's philosophy of existence
Šimeček, Andrej ; Kouba, Pavel (vedoucí práce) ; Němec, Václav (oponent)
Ústredná téma tejto prace je existenciálny pohyb ako ho nachádzame vo filozofii Sorena Kierkegaarda. V tejto oblasti nachadzame relativne malo sekundárnej literatúry, a preto je to téma hodná výskumu. Medzi skúmané texty patria Kierkegaardove ‚psychologické' knihy, konkrétne Concept of Anxiety a Sickness unto Death. Tieto knihy nam poskitujú doležite koncepty ako nevinnost, vina, zúfalstvo, úzkosť, existencia a duch. Z tradičnejších filozofických textov boli použité: Philosophical Fragments, Concluding Unscientific Postscript to Philosophical Fragments a Johannes Climacus. Tieto texty informujú prácu predovšetkým o význame pojmov ako pohyb, pochybovanie, rozpor a absolútny paradox. Ďalej táto práca čerpá z takzvaných lyrických textov, konkrétne Fear and Trembling a Repetition. Kombinované čítanie týchto textov nám poskitne obraz existenciálneho pohybu ako nám ho prezentuje Kierkegaard. Práca sa snaží zachitiť a vykresliť takzvané stávanie sa subjektívnym, ktoré je centrálne v Kierkegaardovom myslení, cez rekonštrukciu existenciálnych štádíí. Ďalej si práca dáva za ciel (v procese) objasniť oblasti Kierkegaardovho myslenia ktoré ostávajú zväčša nepovšimnuté. Medzi tieto oblasti patria napríklad: problematika ‚skoku hriechu', nejasné postavenie estetického existenciálneho štádia a často nepovšimnutej...
Symbolism in The Catcher in the Rye by J.D Salinger
ŠOJDELOVÁ, Jana
Nejpodstatnějším motivem románu J. D. Salingera, Kdo chytá v žitě, je všudypřítomný boj hlavního hrdiny Holdena Caulfielda s dospíváním, který ho nakonec po neúspěšném hledání svého místa ve společnosti dožene k nervovému zhroucení. Tato obtížná situace, hledání identity, jíž čelí prakticky všichni lidé, je podpořena Salingerovým pečlivým použitím symbolických odkazů v celém románu. Důkladná analýza symbolů a jak v románu fungují, je nezbytná pro plné pochopení Holdenovy cesty dospíváním a jeho jednání. Cílem této bakalářské práce je tedy nastínit, jak nejdůležitější symboly v knize vytváří smysl příběhu. Většina z těchto symbolů se objevuje opakovaně, a tak vyžadují důkladné prozkoumání v rámci kontextu centrální metafory a smyslu celého díla. Stejně tak je potřeba zvážit, jak na tyto symboly pohlíželi i ostatní kritici a jak interpretovali jejich význam ve vztahu k obsahu.
Visible
Pavelková, Martina ; Kunze, Jan (oponent) ; Klodová, Lenka (vedoucí práce)
Pohyblivá instalace Visible, seskládána z částí klasického malířského obrazu, tedy z dřevěných příček a malířského plátna, nese na svých stěnách 8 anonymních portrétů mrtvých dětí. Ty představují krutou a nepochopitelnou bolest, již je člověk schopen spáchat. Otáčivý objekt svým tvarem vychází z dětské hračky, z dětského kolotoče a svou symbolikou a konstrukčním řešením připomíná vojenský mobilní stan. Objekt kolotoče je definován přesným tvarem osmistěnu se stříškou, ale sám jakoby levitoval ve vzdušném prostoru, nedotýká se země a není svázán jasným vymezením svých hranic.
The Portrayal and Self-Image of Holden Caulfield of The Catcher in the Rye
FIBINGEROVÁ, Aneta
Cílem práce je analýza dvou možných pohledů na Holdena Caulfielda, protagonisty románu J. D. Salingera Kdo chytá v žitě ? jeho náhledu na sebe sama a jeho vnějšího vyobrazení. Jeho sebeobraz bude analyzován na základě Holdenova vnímání sebe sama (zdrojem informací budou Holdenovy výroky a představy o jeho vlastní osobě), zatímco rozbor vnějšího vyobrazení se bude zabývat objektivními faktory ? motivací hlavního hrdiny a vliv jeho postoje a rodiny na situaci, ve které se nachází.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.